Upp och ner

 
 
Självklart ska man inte tänka så, men när det går såhär bra under en längre tid med Rico, så undrar jag lite - när ska det vända ? När kommer egentligen nästa bakslag ? När ska vi få börja om och rida in honom igen, nästa gång ? 
 
 
Idag fick Rico sin tappsko påslagen så nu kommer vi rida på helt som vanligt igen ! Det märktes faktiskt på honom att skon var på idag, han hade en kalasfin bjudning och var allmänt taggad/pepp. När man rider ut med honolm är det skönt att känna så, att man liksom har honom "framför sig" lite mer. När vi rider med Valle så får ju oftast Rico gå först, för Valle är nog faktiskt ännu fegare på så vis hehe. Med Rico har vi ju ridit ut själva mycket mer och då är han lite mer van vid att gå först, så den som rider honom får offra sig. 
   Tyvärr blir han ju lite spänd och tittig när han går först. Men han blir bättre och bättre, övning ger ju färdighet ! 
 
En sak jag märkt när Rico blir rädd/tittig, är att han "duckar" lite. Tex om någon plötsligt smäller i en bildörr, så slänger han sig liksom ner på marken, duckar haha. Tror att vår träning (påsträning mm) har lönat sig lite där med, istället för att hoppa framåt/åt sidan när han blir rädd så brukar han oftast bara rycka till eller "ducka" :) Jättesvårt att förklara, men jag kallar det ducka haha :) Lite liknande som på bilden, men det känns nog mer än det syns kan jag tänka mig ! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0