Uteritt

Idag red jag, Alice och Maja ut på Rico, Valle och Bonnie. Bonnie är en ponny som står i lilla grannstallet :) 
 
Det blev en rejäl uteritt. Vi red bort till Källbrinksrakan, på hoppängen och klättrade även lite bakom stallet. Rico och jag red först hela vägen, han var tittig i början och spände sig lite, men efter lite trav och galopp slappnade han av.
   Vi red först gatorna bort till hoppängen, där var det en del snö som gjorde det lite jobbigare (och roligare) för hästarna. Vi tog först trav några varv på ett upptrampat spår i snön, i båda varven, sedan tog vi några galopper i vänstervarvet på ängen. Det gick bra först men sedan kände jag hur Rico började spåra ur lite, så jag tog en galopp själv i slutet, då gick det bättre :) Sist jag galopperade på en äng i snön var ju när han skenade varv efter varv och tillslut gled jag av i hörnet så drog han hem, men det var ju TVÅ år sedan så nu har jag ju mer kontroll över honom. Han pep (så som han brukar göra iblandI) i sista galoppfattningen, han tyckte väl att jag höll in honom för mycket. Han brukar ibland ha lite åsikter, och så var det ju så roligt att galoppera i snön också, han tyckte det kunde gått lite fortare ;)
   Sedan tog vi även galopp hela källbrinksrakan tur och retur, och klättrade sedan i backarna bakom stallet, i galopp. Blev ganska mycket galopp idag faktiskt, men det är bra, vi måste ju börja jobba igång dem nu inför våren !
   Vi var ute i 1,5-2 h. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jättefin blogg! :) Tack för dina kommentarer på min blogg, blir jätteglad!

2013-01-27 @ 18:37:15
URL: http://olssonebba.blogg.se
Postat av: leavanny.blogg.se

SV: jag tycker det är så löjliga problem, det känns som alla hittar på sina problem bara för att vara med i TV. T.ex. så var det en tjej som ville bli dressyrstjärna, hon sökte in för att hon inte kunde sitta i traven och blir arg så att hon rycker hästen i munnen O.o

2013-01-27 @ 19:15:27
URL: http://leavanny.blogg.se/
Postat av: Olivia - mitt livs citat

Riktigt bra blogg och otroligt fin häst!
Gillade inlägget med paraplyet (påsen). Alltid kul att hitta nya saker att öva på!

Svar: Tack så mycket ! Kul att höra :D
Madde Andersson

2013-01-27 @ 21:24:48
URL: http://mittlivscitat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0