Fälttävlan

Jag och Rico har haft en stor paus från hoppningen, ända sedan innan vintern. Om det går bra nu när vi börjar med hoppning igen, så har jag kanske lite tankar på att prova på fälttävlan. Tänkte kanske anmäla mig till lite terrängträningar, mest på skoj i början, och om det skulle gå bra så kanske jag kan prova på att tävla någon lätt klass. 
 
Rico är en häst som trivs jättebra ute i terräningen, och de gånger vi hoppat små stockar ute osv har han inte tvekat alls. Han är inte särskilt tittig på hinder, det är inte därför han har stannat direkt förut, utan på hoppträning har han likaväl stannat på ett litet kryss som en stor oxer, det är lite utav ett lotteri haha. Men jag tror att han skulle passa rätt bra på terrängbanan, förhoppningsvis kommer han tycka det är roligt. 
 
Vet dock inte riktigt "hur" man börjar med fälttävlan haha, är det någon av er läsare som rider fälttävlan och har något tips sådär, något jag ska tänka på, vad jag ska börja med, och ska jag förebereda Rico på något vis eller är det bara att tuta och köra typ haha ;) ? :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte så jätte mycket att tänka på egentligen, att ha skydd ocj boots kan ju va bra och att bara hoppa det ni tycker är kul så att ni inte får problem, våga säga i från om något känns läskigt helt enkelt och att efter dom första träningarna låta honom vila en dag och sen rida lugnt i skogen dagen efter så gjorde jag i början och det funkade bra för mig. Terräng är det bästa som finns så tycker självklart du ska testa det :D

2013-07-18 @ 14:01:09
Postat av: Louise

Vet inte varför min förra kommentar blev som anonym men hoppas nåt jag skrev hjälpte, om du undrar nåt så är det bara att kommentera på bloggen så ska jag försöka svara så gott jag kan :)

2013-07-18 @ 14:09:31
URL: http://teampb.horseworld.se
Postat av: Molly Bergström - MOOOLLYS.SE

Heyy :) kikar in och önskar dig en fortsatt finfin torsdag! :D

2013-07-18 @ 15:35:44
URL: http://mooollys.se
Postat av: Wilma

Sv; Åh tack!! :D Allt bra idag? :)

2013-07-18 @ 15:51:40
URL: http://wilmamorud.blogg.se
Postat av: Sanna Bäckström

Varför tagit paus från hoppningen? :)

Sv: Tack så jätte mycket Madde! :D

2013-07-18 @ 16:47:08
URL: http://sannas.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0