Hästarna - 21/7

Ikväll ska jag och mamma åka hem till stockholm, lämna och hämta lite grejer, tvätta och handla lite. Springa på lite ärenden osv. Sen ska vi också hämta upp Lina och så åker alla vi tre tillbaka imorgon kväll :D 
 
Vi red hästarna ganska tidigt i förmiddags. Vi värmde upp dem med en uteritt till badet och tillbaka, skritt och lite trav. Rico var helt sinnes positiv och nöjd och framåt, han började frusta redan 2 minuter från stallet. Han skrittade på i ett friskt tempo på vägen bort från stallet, sedan när vi vände hemåt igen så hittade han på mängder av ursäkter att inte gå framåt. Han lyckades tillochmed lura i Valle att det var en sabeltandad tiger i stenröset vid vägen, så det var nära att vi inte kom förbi där alls. 

Väl inne i ridhuset tyckte jag han var väldigt samarbetsvillig. Han gjorde några halvhjärtade försök att slippa undan arbetet i början, men sen gick han otroligt bra! 
 
Jag red efter en plan jag gjorde igår kväll, i punktform. 
(1. Rida fram ute.)
2. Trava fram på mittvolten i lång och låg form. 
3. Skänkelvikningar på hörnlinjerna och diagonalerna i skritt. 
4. Galopp i båda varven på mittvolt, lossa innersidan och försöka få honom gå lägre i formen. 
5. (En liten skrittpaus), Galopparbete fyrkantsspåret. Övning: öppna->ett varv på mittvolten->sluta. Öppnor på långsidorna mm. 
6. Avsluta med åttvolt i trav, lång och låg form. 
7. Skritta av 10 minuter. 
 
Han var otroligt fin och avslappnad även i galoppen, där han vanligtvis hellre går i en väldigt spänd hög form. Är superduper nöjd med honom idag, det var ett ganska kort men effektivt pass och jag fick igenom precis det jag ville. Rico verkade också supernöjd, frustade massor och slappnade av och jobbade på rätt. 
 
Nöjda pållar, bild från instagram (@ricosblogg) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

weyhey jag är taggad!!!

2013-07-22 @ 01:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0