Planer

Efter middagen ska vi iväg till stallet och rida i ridhuset lite. Tänkte inte ta fram några bommar idag, utan tänkte fokusera på lite grundläggande för jag känner att inte allt sitter helt. Vill att Rico ska bli kvick för hjälperna, ha framåtbjudning men ändå vila lite på steget och inte bara springa ifrån arbetet. Ska göra mycket lösgörande och försöka få honom att gå i en lägre form, växla form lite också men fokusera på den lägre formen för den högre formen har han redan så lätt för. 
 
Dagens mål/fokus: En avslappnad Rico som ändå är kvick för hjälperna. 
 
Ska eventuellt prova att rida lite till musik idag också, ska ta mina kassa iphonelurar som inte stänger ute så mycket av ljudet runtomkring som mina andra lurar. När jag rider vill jag gärna kunna höra vad som händer runtomkring mig. 
 
Problemet som kvarstår är att jag inte har så mycket bra ridmusik som passar till dressyr. Ska sitte och lyssna igenom lite låtar nu och se om jag hittar några som är lite lugna men ändå har takt i sig. 
 
Någon som har tips på låtar som skulle kunna passa att rida till? Länkar alla er som hjälper mig! :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Make me a bird av Elektrik People kan jag tänka mig skulle vara en rätt bra ridlåt! ;)

Svar: Tack Lina ;D
Madde Andersson

2013-07-19 @ 17:47:38
Postat av: Ponnydressyr - Sara

Push play, we got the power loreen, get lucky - daft punk.
Axwell - center of the universe

Några iallafall :D

Sv: Apppen heter Daglig Workout. Tror den kostade 27 kr men då får man välja, ab mage, arm, ända, cardio, ben eller helkropp. Jag kör nästan bara mage och ända. Då får man välja olika antal minuter på varje, tycker den funkar asbra. Man känner att de tar.

Oj det är ju asbra! En mil :o Vad häftigt med eget program, skulle jättegärna vilja ha ett också, vet du hur man skaffar det? Kram :)

Svar: tack för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-19 @ 17:50:41
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Micaela

Wake me up med avicii och we can't stop med miley cyrus :)

Svar: tack för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-19 @ 19:52:39
URL: http://micaelarobertsson.blogg.se
Postat av: Heidi

Jag tycker om att rida till SHM (swedish house maffia) och sen tycker jag även om att rida till One direction och Justin Bieber.
Förslag på låtar:
SHM- Greyhound
One direction- Live while we're young/Kiss you/One way or another.
JB- As long as you love me/Heartbraker.

:) Fin blogg själv!

Svar: Tack för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-19 @ 20:56:32
URL: http://temmoh.blogg.se
Postat av: Heidi Berglund

Justin Bieber- As long as you love me/Boyfriend
Mumford & sons- Littel lion man/I will wait
Ed sheeran- Drunk
"SHM" - greyhound
Det var några låtar. De flesta låtar med lite go i är bra att rida i. Fin blogg

Svar: Tack för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-19 @ 21:02:41
URL: http://heidiberglund.blogg.se/
Postat av: Jossan- Ljusdalsryttare

Adelen- bombo
justin bieber feat will.i.am - that power
live it up - jennifer lopez
fall down - will.i.am & miley cyrus

Svar: Tack för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-19 @ 22:41:03
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se
Postat av: Gabrielle Jogén

Rider aldrig aldrig till musik, men kanske
So yours - Darin

2013-07-20 @ 16:11:23
URL: http://www.gaabrielle.blogg.se
Postat av: Myran

Pirates Of the Carribbean galopperade jag till, Bergakungens sal travade jag till
Jag vill gärna ha låtar som jag kan rida i takt till om jag ska lyssna på musik annars är det bara störande tycker jag =)

Svar: Pirates of the carribbean är super! Håller med, blir bara förvirrad om det inte finns någon vettig takt i låten haha :D Tack så mycket för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-21 @ 13:06:57
URL: http://myranmagnusson.se
Postat av: Julia

Jag har en hel lista på min spotify med ridlåtar!
Jag brukar använda mig av lugna låtar när jag skrittar, eftersom det är den lugnaste gångarten och till trav använder jag mig av exempel satellte med Lena och i galoppen är faller med Norlie och KKV perfekt! Hoppas det hjälpte dig lite!

Svar: tack för tipsen! :)
Madde Andersson

2013-07-22 @ 14:06:38
URL: http://goldentex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0