Hästarna - 17/6

Nu står hästarna och vilar i boxarna efter ridpasset. Jag satt upp själv på stallplan och Rico stod lugnt och stilla. Vi skrittade ut en kort sväng som uppvärmning och det var något som irriterade Rico på öronen hela tiden. Såg inga flugor eller något så jag tror faktiskt att det kanske var hans egna pannlugg som kittlades, när det blåste :P I ridhuset sen så försvann det i alla fall. 
 
Tanken var att vi inte skulle ha jättemycket krav utan mest leka. Hade lagt fram en bom vid C och en bom vid E som planen var att jag skulle galoppera över några gånger - ganska simpelt - men när jag värmde upp honom så fick jag direkt massa problem i galoppen. Han ville varken fatta galopp eller hålla igång. Han brukade vara väldigt tillbakadragen i galoppen, nästan så han galopperar på stället (men med tryck då), men jag har fått hjälp med att jobba bort det så han tar för sig framåt mer. Idag funkade det inte som vanligt. Så la inte ner särskilt mycket jobb ändå på galoppen. Struntade i bommarna, eftersom tanken var att rulla över dem i galopp och galoppen funkade inte, och travade bara honom i lägre form. Han är mycket lättare att jobba med i traven. Flyttade honom lite på långsidorna och gjorde lite volter och några inte så märkvärdiga tempoväxlingar, bara för att hålla honom sysselsatt. 
 
Märkte egentligen inte förrän vi saktat av, hur sinnes varmt det var i ridhuset. Det brukar vara ganska kvavt där inne så jag hade gått och öppnat upp mer än en timme innan vi skulle rida, men under tiden vi gjorde i ordning så blev det mycket varmare ute - och i sin tur även i ridhuset. Så, förmodligen på grund av värmen, var varken jag eller Rico på topp idag. Men det är inget att grubbla över, nästa gång vi planerar att rida i ridhuset får vi ta och sätta klockan mycket tidigare så det inte hinner bli så varmt. 
 
Pappa red Valle också i ridhuset, lite lugnt western, sidepass och grejer. 

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Sv; Tack så jättemycket! Blir så glad att höra sånt. :) Ja, antagligen berodde det på hindret eller något annat runt omkring/ under eller något. För det va måånga andra hästar som oxå stannade där. ;)

/Michelle

2013-06-17 @ 18:25:58
URL: http://michellepetersson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0