Hästarna - 25/6

Idag fick båda hästarna gå lektion för Cissi. Först red jag och Rico, 45 minuters privatlektion dressyr, sedan mamma och Valle, 45 minuters privatlektion dressyr också. 
 
Skrittade och travade fram Rico och han kändes lite spänd i början men när vi började lektionen kändes han bättre för då blev båda vi mer fokuserade på det vi skulle göra. I galopparbetet satte han sig på tvären lite och ville inte alls, men vi lyckades jobba igenom det ordentligt i höger varv, och nästan i vänster varv också. Vi avslutade med trav och då blev han jättefin i båda varven :) 
 
Film håller jag fortfarande på att fixa med, men lite bilder från passet finns här
 
Var ungefär ett år sedan jag red privatlektion senast, och det var riktigt intensivt för både mig och Rico, vi blev genomsvettiga från topp till tå båda två. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0