Horseworld

 
Flera gånger har jag ifrågasatt mitt nuvarande bloggnamn. Jag gillar att det är kort och lätt att minnas och jag var väldigt nöjd med namnet fram tills vi köpte Valle i Oktober 2012, eftersom bloggen då inte längre handlade om bara en häst, utan två. Ett tag funderade jag på om jag inte skulle byta bloggnamn till mitt egna namn, men mitt egna namn känns inte unikt. Det finns såå många Madde Andersson här i Sverige och säkert flera av dem har en blogg. Eftersom jag inte kommit på något bättre namn så har jag fortsatt med Ricos. 
 
Jag har tidigare nämnt horseworld och att jag eventuellt hade planer på att byta bloggportal. När man kunde börja registrera sig skapade jag en blogg där illa kvickt, för att "paxa" namnet hehe. Jag skapade då ricos.horseworld.se. Horseworld känns mycket mer professionellt och det är en bra idé att samla hästbloggar i en portal, det blir lättare att nå ut till just hästmänniskor. Gillar också att man kan ha olika sidor med olika "headrar" till. Känns organiserat. Är dock lite tveksam till horseworld för jag känner mig väldigt begränsad där med designandet. Jag vill alltid ha en speciell och annorlunda design som sticker ut (tycker min nuvarande är lite tråkig så ska byta den inom kort), och på horseworld gick det i princip bara att ändra headerbild och bakgrundsfärg. Nada mas. Det känns som att alla horseworld-bloggar ser nästan likadana ut. Dessutom är jag tveksam till hela namnet ricos.horseworld.se. Och maddeandersson.horseworld.se blir ju inte heller bättre, himla långt? Som sagt gillar jag ju att mitt nuvarande bloggnamn är så himla kort och lätt att komma ihåg. 
 
Är det någon av mina läsare som bloggar på bloggportalen horseworld och kan säga lite positivt och negativt om det? 
 
http://ricos.horseworld.se/ 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Sv: bra att du tycker det är en självklarhet!
Snyggt namn du har ;)

Horseworld visade sina brister efter några dagar som brist på statistikmätare men nu finns det och den är jättebra och detaljerad.
I framtiden kommer de öppna upp HorseWorld mer så att man kan fixa designen själv. Nu vill de att alla ska lära sig WordPress.

Tycker att appen är jättebra (extremt mycket bättre än blogg.se).

Några negativa saker att påpeka kommer jag inte på nu för de är åtgärdade eller kommer åtgärdas. :)

2013-06-02 @ 12:01:04
URL: http://ridskoleryttare.horseworld.se
Postat av: llryttarna

Sv; Kul att du ville vara med! Och tack detsamma!:) kram

2013-06-02 @ 13:01:07
URL: http://llryttarna.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0