Söndag

Det var ett riktigt omväxlande väder idag. På morgonen såg det lite dystert ut så drog på mig varma mjukisbyxor, men tog med shortsen för säkerhetsskull. De kunde jag då inte använda ändå så kunde lika gärna lämnat dem hemma ;) Sedan kom det regn, sol, åska, ösregn, och nu skiner solen igen. 
 
I alla fall, vi tog av Ricos munkorg i en halvtimme ungefär, sedan började det regna så vi tog in både Rico och Valle för att de skulle få torka lite. Smörjde lite sadel och träns, gjorde i ordning dem, och skrittade ut i kanske 45 minuter en ganska lagom runda. Rico var allmänt jättenöjd och glad när han fick lov att traska på i sin egen takt på slapp tygel hela vägen. 
 
Vi släppte ut dem efter skritturen och Rico fick gå utan munkorg, så åkte vi till Granngården i Sorunda i ösregn och åskoväder och köpte mag-tarm-balans-pulver och ett mjukt nackfluff till munkorgsgrimman. Vi tog in Rico och gav honom mag-tarm-balans-pulvret utblandat i lite blötlagd lucern. Sedan på med munkorgen med nackfluffet och ut i hagen med honom i totalt ösregn. Det är inte alls särskilt långt att gå fram och tillbaka till sommarhagarna, men på den lilla biten fick jag mig en riktig dusch haha! 
 
Jag tror han börjat fatta munkorgen lite mer nu, i början gick han bara och skrapade med hoven och gned mulen mot marken och fick knappt i sig någonting, men idag stod han och tuggade i alla fall. 
 
Vi har i alla fall klippt lite större hål i den så hoppas det hjälper lite! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Sv: haha vi hade exakt samma ordning på vädret! Tur att man inte är åskrädd. Det hade varit jobbigt. Är du det? :)

Svar: Nejdå det är jag inte, som tur var!! :) Inte hästarna heller faktiskt :)
Madde Andersson

2013-06-09 @ 18:09:30
URL: http://ridskoleryttare.horseworld.se
Postat av: Emma

Fy för vädret säger jag!!

2013-06-09 @ 19:09:25
URL: http://emmah.horseworld.se
Postat av: Jenny

Sv: Tack =)

Varför behöver Rico munkorg? *nyfiken*

Svar: Så lite så ;) Vill du ha ett kort svar eller ska jag skriva ett inlägg om det ? :D
Madde Andersson

2013-06-09 @ 20:06:21
URL: http://jennyochjag.wordpress.com
Postat av: ~Johanna ♥~

Sv: Japp det smakade super! :DD
Tack fina du Madde :)

2013-06-09 @ 21:01:25
URL: http://jonza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0