Söndag

Idag var jag ganska duktig och gick upp tidigt, åt en bamsefrukost och började sedan plugga matte. Vår mattelärare har nämligen klämt in ett sista matteprov nu på tisdag och det är massa nya grejer de har gått igenom under den veckan som jag varit sjuk. Vi har mattelektioner varje dag så har missat 4-5 lektioner. Efter mattepluggandet bloggade jag lite och sedan bar det av till stallet efter lunch. Först stallmöte och sedan red jag och mamma ut i skogen och galopperade lite uppförsbacke. 
 
Väl hemma satte jag igång och plockade isär min säkerhetsväst och tvättade fodralet + hjälmfodret. Det behövdes verkligen efter att ha använt de så länge. Ska bli riktigt intressant att se om jag lyckas sätta ihop alla delarna till säkerhetsvästen sen när de torkat haha.. Kommer ge mig själv en riktig guldstjärna om jag lyckas i alla fall. Nästan som när man skulle sätta ihop ett träns för första gången på ridskolan, jag kände mig så himla smart och duktig när jag klarade av det ;) Den liknelsen kanske fler av er känner igen sig i.  
 
Till dem som alltid undrat hur en säkerhetsväst ser ut i grunden.. hehe: 

 
 
 
Nu väntas mer bloggning! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0