Hästarna - 27/11

Idag red jag och mamma hästarna på volten. Något gjorde jag rätt idag för Rico var väldigt trevlig att rida.
 
Började i skritten med att verkligen ställa igenom honom åt båda hållen, forma honom lång och låg och flytta framdel och bakdel. Det gjorde honom riktigt lösgjord och fin. Lätt hänt att man vill skynda på det där lite och komma igång och börja trava och galoppera igång honom, men det är faktiskt riktigt bra att checka alla hjälper redan i framskrittningen. I traven red jag mycket framåt hela tiden och jobbade honom mjukt utifrån det.
 
I galoppen var han lite knasig men inte oridbar. Han såg inte så mycket spöken utanför staketet men han hade något konstigt för sig, skyggade lite på saker bakom honom som inte fanns och tog lite konstiga sidogaloppsprång haha. Men som sagt, inte oridbar för det. När jag fått honom mjukna i båda varven så jobbade jag honom bara i traven och då blev han såå fin. I slutet satte jag mig ner i traven och tänkte lite mer dressyr än vanligt. Han bar upp sig själv till stor del och det kändes väldigt samspelt. 
 
Är nöjd med båda oss idag, ibland behöver man sånna här pass där det mesta bara funkar! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0