Hästarna - 3/11 + lite annat

Idag åkte ju Valle iväg för att verkas och skos, därför åkte jag själv till stallet och fixade Rico. Jag kom dit vid lunchtid och red då ut med en tjej i stallet det första jag gjorde typ. Vi red inte en så lång runda men hästarna fick ta en liten galopp och lite trav i alla fall. Rico kändes riktigt pigg och fräsch :) 
 
Efter ridturen tog jag av Ricos saker i stallet sedan gick jag ner på volten och lekte lite med honom. Frihetsdressyr-ish. Han var lös på volten och jag stannade honom, ändrade tempo och bytte varv lite då och då. Sedan började han tugga och slicka sig om munnen och då fick han komma in till mig i mitten :) Jättekul är det i alla fall, ni borde testa med era hästar om ni inte redan gjort det! ;) 
 
Efter vi lekt klart kollade jag busstid och alternativen jag hade på buss var en som gick om en halvtimme och en som gick om två och en halv timme, och med den senare bussen skulle jag då inte vara hemma förrän efter 18 eftersomsjälva resan hem tar lite drygt en och en halvtimme också. Så jag bestämde mig för att ta den som gick om en halvtimme. Mockade båda boxarna på typ en kvart, slängde in en hötuss i Ricos box ifall han skulle hinna gå in innan mamma och pappa kom med Valle, sedan fyllde jag vatten i hagen och gjorde kladdmat till dem. Typ fem minuter kvar till bussen skulle gå, tog jag min väska och gick jättejättefort och hann precis. Den bästa tajmingen jag haft på länge. 
 
Eftersom jag då tog den "tidiga" bussen hann jag precis springa in på H&m och köpa två gosiga tröjor. Och en sjukt god "hälsotallrik" fick jag med mig hem också :D 
 
Förresten, jag sa ju att jag skulle ta med kameran till stallet idag. Det gjorde jag också, men jag hann inte ens plocka upp den ur väskan haha. Kändes värt! ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0