Hästarna - 6/11

Idag var en allmänt bra dag. Var lite trött på eftermiddagen men åt i stallet och efter att ha mått lite illa en stund så blev jag pigg och rätt glad igen ;) 
 
Valle masserades idag så mamma gick med mig och Rico en kort sväng ute i mörkret, sedan red jag på volten lite i alla gångarter, mest arbete blev det i traven. I början var han tittig och spänd men det gäller bara att komma igång och ge oss själva en uppgift och hela tiden rida varierat så vi båda blir fokuserade. Jag gjorde lite allt möjligt, skrittade över bommar, travade på volter blandat med fyrkansspåret där jag gjorde tempoväxlingar och lite öppnor och slutor, några skänkelvikningar i skritt också. 
 
Redan i mitten (mot slutet) av passet så kändes han faktiskt riktigt mjuk och fin och lyhörd. Sedan behöver jag jobba på att bli lite finare i mina hjälper, för när han väl kommit till det stadiet att han lyssnar på mig så blir han faktiskt väldigt känslig och fin. Dock hänger jag då fortfarande kvar i min lite mer övertydliga bestämda ridning. Får jobbas vidare med helt enkelt. Är nöjd med vår insats idag i alla fall. 
 
Bild från i somras. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0