Bilder på hästarna

Idag blev det en lång dag i stallet, med pysslande, mockande och fotograferande ute i hagen. 
 
Vi long-reinade ju hästarna på morgonen, och sedan fick de gå ut och skrota i stora sommarhagen en stund. Det har inte kommit särskilt mycket gräs där ännu (hagen består till 90% av gammalt torrt gräs än sålänge) vilket är bra för då kunde de gå en timme där ute utan problem. Sedan flyttade jag över dem till vinterhagen igen så fick de tugga hö resten av dagen. 
 
Eftersom det var sådant fint väder ute så fick de gå nakna för första gången i år! Därför passade jag på att fota dem lite i sommarhagen, bilderna blev inte så bra tyvärr - men det var roligt att äntligen få fota hästarna igen! 
 
 
 
 
 
 
Rico tittar på tåget som åker förbi, han har ju inte sett tåget sedan i somras! 
 
Sen fick han för sig att tåget var lite läskigt så det kändes tydligen säkrast att trava bort till Valle ;) 
 
Eftersom Rico ofta är lite motvillig att gå in från favvis-hagen så tog jag Valle i grimman och började gå mot grinden, så kommer Rico efter oss (i full galopp för att inte riskera att bli kvarglömd..), så slipper jag jaga honom runt hela hagen ;) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alice

Härliga bilder! Och härligt med en lång dag i stallet! :D

Svar: Tack! Ja verkligen jätte härligt, särskilt när det är så fint väder också! :D
Madde Andersson

2015-04-07 @ 21:15:57
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0