Denna vecka

Det har verkligen varit full rulle genom hela den här veckan. Det har varit så pass stressigt att jag lyckades skjuta upp att börja med en stor uppgift i skolan tills själva inlämningsdagen, som var idag. Dagen har alltså spenderats framför datorn, skrivandes, från kl 8 imorse till 23 på kvällen. Med några pauser för att äta, och jag gick även ut och tittade på det fina vädret lite, haha... Men nu tänkte jag att eftersom jag ändå har suttit och skrivit hela dagen kan jag ju passa på att skriva lite här innan jag går och lägger mig, när jag ändå är i farten liksom! 
 
I torsdags blev det ett ordenligt överkropps-pass på gymmet med armar, axlar, bröst och övre rygg. På grund av detta har jag gått med träningsvärk hela helgen. 
 
I fredags fick hästarna vila eftersom hela familjen var i Stockholm. Den här dagen tror jag att jag höll på att skriva ett inlägg hit faktiskt, men jag blev avbruten innan jag hann publicera det... Ska leta fram det och publicera det inom några dagar i alla fall :) 
 
Igår (lördag) red vi ut en lagom lång runda i det fina vädret, i alla gångarter. Ridningen gick bra, men oturligt nog hände en sak efter vi ridit. Det var när jag ledde ut hästarna till hagen som de blev rädda för något, och sprang rätt in i mig. Någon av dem klampade rätt på hälsenan vilket har gjort att jag knappt kunnat gå varken igår eller idag. Baksidan av foten har varit alldeles svullen och blå, och fram tills ca i eftermiddags har jag inte kunnat röra på foten (och därmed heller inte gå normalt). 
 
Planen var egentligen att vi skulle ridit i ridhuset idag, men vi red ut istället av hänsyn till min fot haha. Det var fantastiskt fint väder ute och Rico var riktigt nöjd och frustade hela vägen! Vi skrittade mest, men provade även att trava lite smått. Det gick bra i nedsittning men inte i lättridningen, eftersom jag inte kunde fjädra av något i min skadade fot så blev det att hela vikten lades på den andra foten varje gång jag ställde mig upp.
 
Jag har för mig att lederna hamnar i en neutral position när man rider i den lodräta dressyrsitsen, vilket i såfall kan vara anledningen att ridningen fungerade så pass bra (jämfört med att gå med egna ben) ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0