Morgonmys

Imorse, innan jag släppte ut hästarna, gick jag ner till ridhuset en sväng med Rico och bara lekte och myste en stund. Det var välbehövligt efter gårdagens ridpass, att komma ner på jorden lite och bara mysa med hästen, bygga upp kontakten och bara påminna sig själv varför man gör detta. 
 
Först arbetade jag honom några minuter i picaderon, bara repeterade gamla saker så som att vända igenom volten och göra halter från trav. Jag har inte hunnit läsa in mig på hur jag ska få till öppnorna i picaderon ännu, så jag väntar med dem så länge. Efterråt fick Rico gå med mig lös när jag byggde bort picaderon, och sedan myste vi lite och bara njöt av varandras sällskap en stund. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0