Ryttarträning utan gym

Igår, i brist på min vanliga tillgång till gym, försökte jag göra en stabilitetsövning i stallet. Såhär i efterhand kan jag säga att jag inte rekommendera att göra den på hårt betonggolv haha.. det var inte så bekvämt. 
 
Övningen heter i alla fall sned planka, och den stärker stabiliteten i sidorna av bålen främst. Jättebra övning som jag gjort flera gånger förut på gymmet. Ni kan säkert googla fram bilder på den, den är inte så komplicerad att göra så prova den!! 
 
Under denna vecka har jag inte varit något i Stockholm så det har inte fallit naturligt för mig att ryttarträna. Normalt sett går jag till gymmet 4 dagar i veckan, direkt efter skolan, så då är det en del av min vardag och det har blivit en vana för mig. Nu förstår jag faktiskt alla där ute som inte har gymkort och därför har svårt att få in ryttarträningen i vardagen. Det är en riktig utmaning måste jag säga. Så ni som faktiskt gör det, stor eloge! ;) 
 
Apropå ryttarträning, har jag två saker att tillägga: 
 
1. Idag provade jag en ljudbok som handlade om mental träning för ryttare, som jag har köpt på adlibris. Det krävs att man får vara ifred och att inte omgivningen stör för mycket för att man ska kunna koncentera sig, men det var riktigt givande och jag kan verkligen rekommendera den! Den finns att ladda ner direkt från adlibris här, och den kostar 125 kr. Det är den första ljudboken i en serie från HORSE IN MIND, och jag ska nog ta och investera i de andra delarna också snart! 
 
2. Del 2 i min ryttartränings-blogg-serie kommer snart ut, så ni får hålla utkik helt enkelt! :) Om någon har missat del 1 så kan ni läsa den här
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Ååå gud vilka fina bilder du har i din header! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Madde Andersson

2015-04-08 @ 14:56:49
URL: http://jlandgrens.se
Postat av: Julia Forsbacka

Jag har inte tillgång till gym så min egna träning kommer ofta i andra hand.. Hinner oftast bara med 1-2 mini-styrke pass i veckan. Däremot springer jag 3 gånger i veckan för att förbättra konditionen till ridningen :)

Svar: Det blir lätt så! Men så bra att du konditionstränar!! :D
Madde Andersson

2015-04-08 @ 16:29:10
URL: http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0