Sadla om

I april 2014 började jag och Rico sadla om till dressyr, och i december 2014/januari 2015 började jag sätta mer seriösa och konkreta mål med min ridning. I vintras, när jag såg Charlotte Dujardin och Valegro slå sitt eget världsrekord, för tredje gången, bestämde jag mig för att DET DÄR vill jag göra - DET DÄR vill jag satsa på. I och med detta funderar jag på att starta upp denna bloggen igen när jag tagit studenten, kanske tidigare i mån om tid.

 

Eftersom det minst sagt var ett tag sedan jag var inne här, så tänkte jag lite kort berätta hur vi ligger till idag.

 

Idag bor hästarna i Fänninge i Örebro, vårt tidigare landställe som nu mina föräldrar har flyttat permanent till. Jag själv bor kvar i Stockholm för att gå ut mitt sista år i gymnasiet, och under det här läsåret i skolan har jag endast kunnat åka upp på helgerna och rida. Jag kompletterar därför med konditionsträning och ryttarträning på gymmet 3-4 dagar i veckan och rider 2-3 dagar.

 

Jag och Rico "började" som sagt rida dressyr för knappt ett år sedan, men den mer seriösa satsningen är relativt ny för oss. Eftersom jag endast kunnat rida på helger så har jag inte förrän nyligen kunnat rida regelbundet för instruktör, men nu är vi äntligen igång med det och jag har nu satt upp en plan för mig och Rico! Vårt första delmål är att starta en LB i Linde den 2/5, vilket kommer bli vår första dressyrtävling sedan vi "sadlade om".

 

Jag har en känsla av att detta kommer bli riktigt bra!

 

 
 

 


Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Jaa! Börja blogga igen! Det hade varit så roligt att följa er! :D

2015-03-19 @ 22:38:12
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0