Svar på kommentarer/frågor

Anonym om Svar på frågor:
Ofta du inte vill tävla mer :O? skulle jag få egen häst skulle jag luuuugnt tävla som fan, i hoppnign dår, hatar dressyr x) Men varför vill du inte tävla så mycket :o? Lb är ju inte så högt x_x

Svar: Självklart vill jag tävla ! Jag skulle vilja tävla ofta om det skulle finnas den möjligheten, men vi hinner inte i familjen då vi har fler djur att ta hand om hemma, och vi är bara tre stycken ! :) På träning hoppar vi nu LD/LC banor och det motsvarar 90cm-100cm eftersom Rico är storhäst.
LB: 110cm
LA: 120cm

Eftersom vi "bara" tränar på höjder upp till 1m så kommer vi inte vara redo för så mycket högre än så på ett ganska bra tag. Min tränare säger att hon är väldigt säker på att Rico kommer klara 130-banor, men frågan är ju om jag räcker till också :) Vi har inte tävlat särskilt mycket, mest clearrounder på vår volt hemma :P

Och Rico är ju både ung och orutinerad, och han är en väldigt liten häst (ca151) så blir ju svårt för honom att tävla mot vältränade 175cm hästar ! ;)


Mimmi om Svar på frågestund:
1. Vilken storlek och färg är din remont? Kanske vill köpa! :D
2. Du har visst tävlat dressyr. ''programridningen'', som du sa, var en lokal tävling ;)

Svar:
1. Svart, minns inte om det är cob/full men den var så himla konstig, passade inte Rico (inte stl utan form och utseende) alls, den är typ fyrkantig :S
ser ut såhär

2. Du måste ha missuppfattat :) Jag menade "Men i dressyr har vi bara varit på min gamla ridskola en gång och ridit programridning, LC-program :) "

Rättar till då:
Men i dressyr har vi bara varit på en tävling på min gamla ridskola, och vi har också ridit några programridningar, bara LC-program :)


Vi är inte redo för högre än LC i dressyren haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0