Övningar för ryttaren

Jag har länge varit på jakt efter bra övningar som kan hjälpa mig att bli en bättre ryttare. Jag har aldrig hittills i mitt hästägarliv haft tid att sätta min fot på ett gym, så jag har försökt göra övningar här hemma. Jag har främst gjort övningar som jag redan "kan", så som situps och knäböj och liknande. Annars har jag knyckt övningar från olika hästtidningar, jobbat med pilatesboll och hantlar. 
 
Nu har horseworld öppnat en sida där en PT skriver om och visar olika övningar som kan stärka en som ryttare, och det är ju perfekt - precis vad jag behöver. http://horseworld.se/traning/ 
 
Jag är inte ännu tillräckligt kunnig för att kunna komma med bra övningar hit till bloggen och inspirera er läsare till ryttarträning. Hittills har jag i princip bara delat med mig av att jag har tränat, inte mer än så. Men det ska det bli ändring på. Ska fixa ett träningsprogram åt mig som ni också kan ta del av! :D 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Wow vilken fin blogg och underbart vackra hästar, vilken kombo!

Svar: Tack så mycket! :)
Madde Andersson

2013-06-27 @ 13:21:20
URL: http://ponnytidenut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0