Träning av mig

(För er som vill anmäla er till Veckans hästblogg, scrolla ner eller klicka här!)
 
Här i fänninge finns varken gym eller elljusspår att träna i kom jag på. Förr sprang jag mycket på elljusspåret, gärna på kvällarna när jag kommit hem från stallet för då behöver man inte möta någon :D Men efter vintern fick jag någon slags benhinneinflammation som gjorde att det gjorde sjukt ont att gå och ännu ondare att springa. Så under tiden det läkte så har jag tappat mycket i kondition. Känns som att det är dags nu att bygga upp den igen. 
 
Problemet är bara vart jag ska springa egentligen. Att springa i skogen är bra och väldigt effektivt men jag har blivit så jäkla klumpig på äldre dagar så vill inte ta risken att springa i skogen bakom vårt hus, och snubbla och skada mig mer haha! Springer gärna på grus men vill inte springa genom byn för vill som sagt inte möta någon när jag springer.. 
 
Funderar på om jag kanske bara ska ta och springa lite fram och tillbaka på den vägen som går bakom oss in i skogen.  Det uppfyller i alla fall många av mina "kriterier" ;) Ska nog prova imorgon att springa fram och tillbaka på en bestämd tid. Sedan kan jag ju göra lite styrke övningar när jag är uppvärmd och så. Provar imorgon och kanske delar med mig av lite övningar här om det går bra! :) 

Kommentarer
Postat av: Linnéa Björkström

Jag känner likadant! Bortsett från att jag aldrig har haft någon bra kondition.. Men jag hatar att möta någon när jag är ute & springer, bara därför bor man i centrum & det finns inga vägar här där man inte stöter på en person. Det är min ursäkt till varför jag inte tar tag i mitt springande ;)

2013-06-17 @ 22:12:20
URL: http://linneabjorkstrom.blogg.se
Postat av: ida munther

sv ; eller hur :)
allt bra?

2013-06-18 @ 10:55:09
URL: http://iidaidas.blogg.se
Postat av: Emilia

Svar: okej, det verkar ju som du har fullt upp hela dagarna med att röra på dig :) och det är ju superbra att du äter mycket, annars skulle du inte orka ^^ på de flesta maskinerna i gymmet brukar det finnas en bild som visar hur man ska göra rörelsen eller använda maskinen så på det viset är det ganska lätt att veta vad man ska göra. Så kan du ju också använda springmattan, crosstrainern och andra konditionsmaskiner om du är ute efter ett konditionspass. Jag tror nog också att personalen är villig att visa hur man använder vissa maskiner bara du frågar :D lycka till!

2013-06-18 @ 11:13:05
URL: http://emiliaas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0